Friday, January 21, 2011

de reason y i hav two blog.


u noe wut..sometimes kita nak sgt buat sesuatu. tapi memikirkan risiko2 yg bakal terjadi, kita terpaksa batalkan niat di hati. sometimes kita nak sgt luahkan pe yg kita rase. tapi memikirkan kesan nye nnt, terus x jadi. somtimes kita nak sgt bebas mencoret kan pe yg kita rase n pe yg kita fikirkan dekat blog so that kita rase lega. tapi memikirkan ada insan merbahaya yg ske stalk blog kita, trus terbantut ase nak tulis tuh.

uhuks..pernah x korang rase nak luahkan something dekat blog korang cz 'something yg blom di luahkan' tu btol2 mengganggu fikiran korang. tapi korang risau ape reaksi org2 terdekat korang bila bace entry korang tuh nanti..org2 yg rapat dengan korang. mesti pernah kan?

dan pernah x pada mase2 tertentu korang rase sgt fed up n menyampah dgn blog korang? rase nak baling2 je.tetiap kali bukak blog korang n bace entry yg lepas2, korang ase mcm sayu sgt2 n it will make u cry..so korang ase mcm x mau nangis2 lagi, nak bukak chapter baru lam hidup korang. x mau ingat yg lepas2 da.

dis is my second blog.
why aku ada 2 blog? 


1st reason: main reason
akak aku da tau blog aku. sobs...so tetiap ari dy stalk blog aku, tgk pe yg aku tulis kat situ. cmne aku tau? sebab tgk kat traffic la..uhuks. n sometimes dy tgglkan komen.so ape masalah nye? korang x rase ke seolah2 korang x bebas nak tulis pe yg korang rase bila insan yg bernama 'kakak' ni tetiap ari duk stalk blog korang? rase kekok tau...silap2 ari bulan dy p citer kat kakak2 aku yg len pe yg aku tulis kat blog. n bila aku buat entry yg mencermin kan perasaan aku a.k.a entry jiwang that time, dia akan cakap camni sometimes:


see?? adoyai..malu banget seyh. segan plak aku terasa bila kakak tegur camtuh. tapi nak buat camne, aku tulis pe yg aku rase. meluahkan kat blog salah satu cara utk aku ringankan beban perasaan aku. so aku decide buat 2nd blog. nie la blog nye..

2nd reason
sometimes bila aku sedih or frust or geram or x puas ati, mmg blog la jadi mangsa ( terpaksa dengar citer aku). aku rase lega sket tetiap kali cter kat blog. blog mcm 'someone' yg sentiasa ada utk dengar masalah aku. tapi kdg2 pe yg aku nak citer tu ada hubung kait dengan org2 terdekat aku atau kawan2 aku. contoh nye aku ada terkilan dgn sorang kawan bek. lau aku citer kat blog tuh, komfem dy bace. nanti mesti dia ase x selesa lau dia tau aku ada terkilan ngn dia. mcm haritu, aku ada emo sket n terasa ngn bestfren aku. tp 1/2 jam kemudian aku pikir balik, aku x sepatutnye terasa cz dia x berniat pon nak sakiti aku.dia x sengaja.so aku rase bersalah la...aku luahkan rase bersalah tu kat sini. lega sket. lau aku luahkan dekat blog num 1, maybe kawan2 len yg bace akan salah paham..see? berguna jugak aku buat blog ke dua nie.

3rd reason
kalau aku ada pendapat yg nak di lontarkan, lagi bagus aku coret kan kat sini. coz lagi selesa menulis seandainye org x kenal kita. maksud nye : kalau x de org kenal kita sebagai si penulis blog, kita akan lebey bebas tuk melontarkan kata2 n pendapat. kalau aku tulis dekat blog lama, risau takut ada yg terasa. lg pon, time aku sedey or teringat memori lama, komfem aku tulis kat blog. kalau aku tulis kat blog num1, nnt kakak n bestfren aku baca. x mau la camtu..nanti dorang risau kan aku. nanti dorang mesti pikir aku perlukan dorang tuk berada disisi aku.hakikat nye mmg aku perlukan dorang utk temani aku tetiap ari utk prevent aku dari trus melayan perasaan n bersedih. tapi kesian la kat dorang, sanggup cancel date demi nak temani aku yg bersedih. dorang terlalu baik. aku pikir ada baik nye dorang  xyah tau kalau aku sedih. so that dorang x risau n dorang ley spend time ngn pakwe dorang.they will be happy then.





tapi aku still update jugak blog lama. aku syg kot blog tuh. segala ape yg aku rase dulu2, byk aku abadikan dekat blog tuh. happy, sedih...sume kat situ.

so sesape yg tau ini adalah AKU atau lebey senang nye sesape yg tau aku ni sape,, just keep it to urself only la. x yah duk heboh2 dekat bestfren aku.
x yah duk pggl aku "miss beary" dekat fesbuk.kwang3..nanti dorang tau lak. n x yah pggl nama sebenar aku kalau nak komen kat blog nie.uhuks..


nape aku pilih nama miss beary a.k.a miss strawbeary? x yah la aku ekplen. korang yg kenal aku pon da ley agak ase nye nape aku pilih nama ni. beary is my trademark. sama mcm fesbuk aku.

No comments: