Tuesday, January 11, 2011

UPU fasa 2 da bukak! jom apply uthm.


hai kengkawan sume. da bace tajuk kat tas tuh?see..upu fasa 2 tuk bebudak lepasan spm baru aje di bukak semalam, 10 JANUARI 2010. dan akan di tutup pada 04 APRIL 2010. so kepada rakan-rakan blogger yang apply UPU (diploma/asasi) tuk kemasukan julai 2011 nie,sila alert la ye benda-banda camni. rajin-rajinkan diri korang bukak sesawang laman web rasmi permohonan kemasukan ke IPTA, TEVT, ILKA which is www.upu.mohe.gov.my .TEVT dan ILKA tu ape? ntah la..miss beary pon tatau la ape kebendanye tuh. xambik tau. IPTA tu tau la stand for Institut Pengajian Tinggi Awam. ILKA nie program kemahiran macam IKBN kot. x tau la..


aku pon nga alert kan diri la nie tuk apply diploma/asasi july intake. hah??kan da ada kat uthm nie, buat pe apply lagik??x suka duk sini ea? eh x la...aku apply tuk adik aku. well, dia yg nak masuk u, aku yang kene apply. hish...dia alngsung tak ambik tau sal apply u sume nie. bulat-bulat dia serah kat aku. biasa lah , budak laki mmg camtu. ambik remeh hal-hal camni. bagus nye aku..seorang kakak yg baik lagi santun.cheeeewaah...x de maknanye.hahakz..tu sume aku buat bila mengenangkan mase depan si adik nie. da dia buat dunnow je sal apply u nie, sape lagi nak ambk tau lau bukan family dia kan? memandangkan kakak-kakak yg len sibuk ngan keje memasing, aku pon dengan rela hati nye memikul tanggungjawab nie.tapi jangan salah faham! bila part nak pilih kos n u mane yg nak apply nanti, aku bukan memandai buat keputusan sendiri tau. aku tanye pendapat si kakak-kakak yang len berserta tuan empunye badan nye sekali. pe x nye, buat nye aku sesedap je pilih kos yg aku suke. then time da dpt, dia buat hal x mau pi daftar baru tau. aku yg di persalahkan nanti.sobs..


baiklah. aku blom isikan lagi fasa dua tuk beliau nieh. coz td aku sms dia tanye num pin upu dia camne? "blom ambik lg. 15hb baru cikgu suh p ambik!" tu la jawapan dia. so ok, next week la aku isi fasa 2 tuh.

hehehe...memandangkan aku nie student uthm yang terchenta lagi indah, meh sini aku promote uthm. untuk adik-adik yang masih tercari-cari , yang masih bingung-bingung tatau nak apply u mane,, jom akak saran kan adik-adik sume apply uthm. x rugi wooo...uthm nie best tau. indah lagi cun gitu. jom-jom apply uthm.

ni dia uthm lau pandang dari atas!

the best part is : library kitorang library terbesar kat ASIA TENGGARA tau! chantek...library ni baru je siap tahun lepas. library baru, paham-paham jela kan..komfem selesa giler. ada 4 tgkat sume utk kegunaan student. tgkat 5 student jgn mimpi nak lepak-lepak situ k. library nie bentuk bulat tau. kat tengah-tengah ada taman.dalam gambar ni pandangan dari arah depan. aku lau p lib, aku suka duk tgkat 3 ,depan sekali. meja tepi tgkap. nnt aku ley cuci mata dari atas tengok sape yg datang library.kehkehkeh...kalau nak bersendirian aku akan  p tgkat 4, bilik kecik yg ada meja tuk sorg tu. pon aku pilih bilik yg tepi tingkap.kat library nie byk kenangan aku dengan arwah mr.smiley. arwah? ye..dia blom mati. tapi dia jahat da buat aku camtu so dia da mati dari hati dan hidup aku. so aku anggap dia arwah.ok x? x pe kan? erm...tapi alu nak p library, pakai baju tebal-tebal tau. coz sejuk sesangat kat dalam tu.erk, mr.smiley pernah cakap cmtu kat aku ." nape x pakai baju tebal-tebal.kan da sejuk tu.next time pakai baju tebal-tebal sket tau.". uhuks..hanya tggl kenangan. lepas dia da lukakan aku, aku da jarang sgt p library. aku study sorang-sorang lam bilik jek.sobs.


dah!ok, entry ni bukan sal cinta okkeeii..it's about education!cheeewaahh..

ni area dataran siswazah. sini pon ada kenangan dengan dia!

transport??jangan risau..senang je nak pi class lau korang nie duk hostel. kite ada banyak bas tau! based on sem lepas n sem ni, bas rasmi uthm kalau kita nak p kampus bandar a.k.a parit raja. kalau nak p taman u, kita ada bas eltabina yg kaler biru tuh. nak p perwira, naik bus colouplus yg warna-warni tuh. lau nak p melewar pulak,,naik bas sikun jaya. kaler ape ek?ntah..lupe. pendek kata, mmg xde mslh la..bas melambak. should be tiap 15minit ada bas. tapi aku tengok mcm tiap 10 minit je..huhu.


dah dah.mls dah nak promote.penat deh.btw, aku rase aku x apply uthm kot kat adik aku.best jugak sbenanye lau sama u. tapi..aku rase dia x minat kot engineering. sini byk kos engineering jek..nnt la tgk camne.

babai.

2 comments:

Anonymous said...

waa.ble x sye nak isi borang.hee.

miss beary said...

ehem ehem..sy rase sy tau nape anik mau isi borang..kehkeh..